• يکشنبه ٢٣ مهر ١٤٠٢-١٧:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٧٧
تشکری هاشمی تأکید کرد:12-183

لزوم جلوگیری از فعالیت های نمایشگاه بین‌المللی سئول

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آسیب ها و مزاحمت های برگزاری نمایشگاه سئول، به ماده 55 قانون شهرداری ها اشاره داشت و بر لزوم ممانعت از فعالیت های نمایشگاه بین المللی سئول تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح ممنوعیت سازمان زیباسازی برای تبلیغ نمایشگاه بین‌المللی سئول گفت: در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها تکالیفی برای شهرداری تهران مشخص شده است و در این قانون گفته شده شهرداری تهران باید با مواردی که موجب ایجاد سر وصدا، آسیب های زیست محیطی، آلودگی های صنعتی و بهداشتی و به خطر انداختن سلامت شهروندان می‌شود برخورد کند. 
وی ادامه داد: مطابق با همین قانون شهرداری این اختیار را دارد که با مواردی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد برخورد کند و نمایشگاه بین المللی مصداق بارز به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه ایجاد تراکم ترافیکی و آلودگی های محیط زیستی و بصری است. 
تشکری هاشمی گفت: پیشنهاد بنده این است که این طرح از حالت انفعالی خارج شود و تصمیمی قاطع بگیریم برهمین اساس این صنعت مزاحم باید منتقل و در صورت مقاومت، مثل شیوه برخورد با سایر متخلفان که ساختمان پلمپ و با استفاده از نیوجرسی، از هرگونه تردد ممانعت شود، اقدام نمود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران به برگزاری برخی از نمایشگاه ها کمک مادی و معنوی می‌کند اما در این خصوص باید هرگونه کمک ممنوع شود و هیچ نوع کمک مادی و معنوی به نمایشگاههایی که در این محل برگزار می شود؛ از قبیل نمایشگاه کتاب، داده نشود.
وی در خاتمه تأکید کرد هیچ واحدی از واحدهای تابعه شهرداری مجاز به برگزاری نمایشگاه و حتی داشتن غرفه در این مکان نباشند و پرونده این تخلف و قانون شکنی بسته شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: